Indicators on دیابت نوع اول You Should Know

Wiki Article

اضافه وزن و چربی دور شکم یکی از عوامل خطر اصلی دیابت نوع ۲ است. تفاوت دیابت نوع دو و دیابت نوع یک چیست؟

اگر به این نوع دیابت مبتلا هستید ، غذاهایی که می خورید باید دارای بار گلیسمی کم (شاخص) باشند – غذاهای حاوی فیبر ، پروتئین یا چربی بالاتر – مانند سبزیجات و پروتئین های مرغوب مانند ماهی ، مرغ ، لوبیا و عدس.

برنج قهوه‌ای، جو دوسر، گندم، لوبیا و حبوبات به‌ خاطر داشتن کربوهیدرات پیچیده می‌توانند نشانه‌های بیماری را برطرف کنند.

سیر، دارچین، اکالیپتوس، جینسینگ، ماکا، سیاهدانه و گزنه گیاهانی هستند که در پایه دمنوش‌های گیاهی برای دیابتی‌ها به‌ عنوان درمان طبیعی برای قند خون بالا استفاده می‌شوند.

بعضی اوقات داروها هم می‌توانند کمک کنند، مصرف متفورمین، می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به این بیماری شود.

حملات میگرنی می‌تواند باعث درد شدیدی در سر شده و برای ساعت‌ها و یا روزها باقی بماند و آنقدر شدید بوده که فرد بخواهد فقط درجایی ساکت و

متفورمین رایج‌ترین دارویی است که برای کنترل قند خون تجویز می‌شود.

انواع غربالگری با دکترمایکو برای دریافت نمره‌ی سلامت و احتمال ابتلا به بیماری‌های گوناگون کافیست به سوالات فرم‌های غربالگری دکتر مایکو پاسخ دهید. فهرست غربالگری‌ها

این دارو ممکن است به تنهایی یا با داروهای ضد تشنج دیگر تجویز شود. برای اطلاعات بیشتر با این مقاله از راستینه همراه باشید.

افراد بالای ۴۵ سال، افرادی که چاقی و اضافه وزن زیاد دارند، افرادی که چاقی شکمی شدید دارند و افرادی که حداقل یکی از اعضای نزدیک خانواده مثل پدر یا مادر، خواهر یا برادر دیابتی دارند بیشتر مستعد این بیماری هستند.

دیابت نوع دو دارای پیوند ژنتیکی است که می‌تواند افراد دارای سابقه خانوادگی را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری قرار دهد. ژن‌های مختلفی در این زمینه نقش دارند و افراد می‌توانند از طریق آزمایشات ژنتیکی از وجود آن‌ها more info مطلع شوند.

کاهش قند خون یا قند خون بسیار پایین می تواند علائمی مانند تعریق ، عصبی ، تپش قلب ، ضعف ، گرسنگی شدید ، لرزیدن و مشکلات گفتاری را ایجاد کند. بسیاری از بیماران با مصرف متفورمین ، که برای کنترل قند خون نیز مفید است ، مقداری وزن کم می کنند.

این کار سبب تولید مواد شیمیایی بنام کتون می‌شود که می‌تواند در مقادیر بالا سمی باشد. تجمع این مواد شیمیایی سبب کتواسیدوز دیابتی می‌شود و در طی آن بدن سمی می‌شود.

دیابت نوع ۲ (دیابت بزرگسالان یا دیابت غیروابسته به انسولین)، یکی از شایع‌ترین انواع دیابت بوده و حدود ۹۰ درصد بیماران دیابتی را تشکیل می‌دهد. برخلاف دیابت نوع ۱، بدن در زمان ابتلا به دیابت نوع ۲ انسولین تولید می‌کند؛ اما یا میزان انسولین تولید شده توسط پانکراس کافی نبوده و یا بدن نمی‌تواند از انسولین تولید شده، استفاده کند. زمانیکه انسولین کافی وجودنداشته باشد و یا بدن از انسولین استفاده نکند، گلوکز (قند) موجود در بدن، نمی‌تواند وارد سلولهای بدن شده و باعث جمع شدن گلوکز در بدن بشود و بدن را دچار مشکل و نارسایی نماید.

Report this wiki page